Bliv bedre til at spørge og lytte 

– værktøjer som er essentielle for alle kommunikatører

Spørgsmål er som en lygte, der oplyser dunkle steder i samtalen, eller som den skruetrækker, vi kan lirke låget af med. Det handler ikke kun om at stille de rigtige spørgsmål, meget afhænger også af det, som sker rundt om – før, under og efter. Der er også tale om en relation, der kan gødes eller forurenes.

Forfatterne til denne bog har været på opdagelse i værktøjskasserne hos fagfolk, der lever af at stille spørgsmål – fx en konfliktmægler, en parterapeut, en antropolog og en ansat hos politiet – for at undersøge, hvad vi andre kan lære af deres metoder og teorier. 

Dette morgenevent har fokus på at lytte bedre, spørge på nye måder og skabe den tillid, som får dine interviewpersoner til at åbne sig. 

Du vil møde:

Annette Holm er journalist og lektor på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Hendes undervisningsområder er dialogbaseret journalistik og podcast. Hun var fellow på Constructive Institute i 2020-2021. Hun har tidligere arbejdet som radiojournalist i DR.

Helle Lyster er journalist, coach og lektor på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Hun har desuden en master i procesledelse og organisatorisk forandring. I mange år har hun arbejdet i DR som tv-tilrettelægger af dokumentar- og livsstilsprogrammer.

Praktisk information: 

Den 26. januar kl. 9 – 10.30

DMJX - Danmarks Medie- og Journalisthøjskole

Amagerfælledvej 190
2300 København S

I lokale 0.08 

Kommende arrangementer

Konference: Fremtidens Rådgiver 2025 – er kreativiteten død?
 
Vi ved det alle. Kommunikation, der rører vores hjerter, hjerner og sjæle, er autentisk, personlig og kreativ. Alligevel fyldes vores hverdag af mere og mere AI-genereret, ligegyldig og klichefyldt kommunikation, og det er ærgerligt.
 
En afgørende evne som kommunikatører er at kunne arbejde kreativt med at give budskaber dybde og form - at få dem til at slå rod og gro. Det er gennem ord og billeder vi udfolder strategier og skaber fortællinger, der giver mening og skaber genklang hos modtageren.
 
Hvordan holder vi fast på det autentisk kreative? Hvordan bruger vi den kunstige intelligens konstruktivt? Hvordan skaber vi rum til vores egen kreativitet? Kan det trænes? Dét skal vi blandt andet blive klogere på til Fremtidens Rådgiver 2025.
 
Du kan glæde dig til at opleve: 

  • Chefredaktør Timme Bisgaard Munk præsenterer en specialanalyse af kreativitetens vilkår i en AI-tid. Hvis du vil tyvstarte på udfordringen, kan du læse denne artikelCopenhagen Review of Communication
     
  • Global Head of Marketing and Communication Pia Stoklund og Executive Advisor Anders Schroll fortæller om kommunikationsarbejdet i danmarkshistoriens største integration, efter at danske DSV købte tyske Schenker fra Deutsche Bahn, overtog 86.000 ansatte og blev verdens største transport- og logistikfirma. 
     
  • Executive Advisor and Coach Katrine Sperling fortæller om sine mange år som øverste ansvarlige for Novo Nordisk-koncernens globale kommunikation. Og om veje til et bæredygtigt arbejdsliv i en hektisk verden. 
     
  • Programleder Trein Møller og fagkonsulent Ask Lehrmann fortæller om de nyeste trends og tendenser i kommunikationsbranchen med afsæt i Danmarks største brancheanalyse "Kommunikatøren 2025" med data fra over 1.500 kommunikatører. 
     
  • Instruktør og skuespiller Tomas Villum Jensen og projektchef, overlæge, ph.d. Janne Bigaard fra Kræftens Bekæmpelse fortæller om den kreative løsning på at få mænd i 50+-alderen til at tage en afføringsprøve med filmen "Syn dig selv", der har vundet Dansk Auto Awards og er nomineret til to priser ved True Awards. Se filmen her.
     
  • Dagens værter er igen i år direktør og ekstern lektor Charlotte Kongsted og adm. direktør og rådgiver Pelle Nilsson, der vil facilitere slagets gang.

Vi glæder os, som altid!

På vegne af Kommunikationsforeningen 
Pelle Nilsson og Charlotte Kongsted

Bliv bedre til at spørge og lytte

– værktøjer som er essentielle for alle kommunikatører

Dette morgenevent har fokus på at lytte bedre, spørge på nye måder og skabe den tillid, som får dine interviewpersoner til at åbne sig. 

Den 26. januar kl. 9 – 10.30
DMJX - Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Amagerfælledvej 190
2300 København S